بازی سازی مدیریت ورژن

نحوه تنظیم کردن پروژه های یونیتی در Git

نوشته شده توسط امین سجودی

سلام

فکر کردم یه آموزش در این مورد بذارم بد نباشه چون دیدم بعضیا با این مشکل داشتن ، چون مثل پروژه های عادی نباید همه چیز فولدر رو تحت Version Controlling قرار بدید بلکه یکسری فایل ها باید Ignore بشوند تا مشکلی پیش نیاد .

اگه بخوایم بر اساس خود Manual یونیتی و مطالبی که توی StackOverFlow نوشته شده بریم جلو باید این کارها رو بکنیم :

۱- یک فایل gitignore درست کنید (اگه قبلا وجود نداشته) و این ها رو به اون اضافه کنید :


# =============== #
# Unity generated #
# =============== #
Temp/
Obj/
UnityGenerated/
Library/
Assets/AssetStoreTools*

# ===================================== #
# Visual Studio / MonoDevelop generated #
# ===================================== #
ExportedObj/
*.svd
*.userprefs
*.csproj
*.pidb
*.suo
*.sln
*.user
*.unityproj
*.booproj

# ============ #
# OS generated #
# ============ #
.DS_Store
.DS_Store?
._*
.Spotlight-V100
.Trashes
Icon?
ehthumbs.db
Thumbs.db

اگه نمی دونید چطور میشه فایل gitignore رو ساخت یه نگاهی به اینجا بندازید .

۲- باید از طریق منوی زیر گزینه Visible Meta Files رو انتخاب کنید :
Edit → Project Settings → Editor → Version Control Mode

۳ – سپس باید از طریق منوی زیر گزینه Force Text رو هم انتخاب کنید :
Edit → Project Settings → Editor → Asset Serialization Mode

حالا کافیه که پروژه رو ذخیره کنید .
فقط مرحله ۳ توی خود Manual یونیتی ذکر نشده و من هم بدون این مدتها کار کردم و مشکل خاصی ندیدم ولی توی StackOverFlow ملت گفته بودن باید باشه منم اینجا آوردمش .

درباره نویسنده

امین سجودی

امین یک توسعه دهنده نرم افزار و علاقه مند به بازی می باشد که بیشتر وقت خود را صرف برنامه نویسی و یادگیری تکنولوژی های جدید می کند .

اضافه کردن دیدگاه

سیزده + هفده =