بازی سازی

سویچ کردن بین دوربین ها

نوشته شده توسط امین سجودی

با سلام

فرض کنید می خوایم مثل فیلم ها چند تا دوربین تو بازی داشته باشیم و هر وقت که خواستیم مثلا با زدن یک دکمه یا خودکار دوربین بازیمون رو عوض کنیم و بازی رو از یک صحنه دیگه نمایش بدیم . خوب برای اینکار به کد زیر احتیاج داریم . 🙂


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class CameraSwitcher : MonoBehaviour {

	public Camera camera1;
	public Camera camera2;
	
	void Update () {
		if (Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) {
			SwitchCamera(1);
		}
		if (Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) {
			SwitchCamera(2);
		}
	}

	public void SwitchCamera(int camNumber)
	{
		if (camNumber == 1) {
			camera1.depth = 1000;
			camera2.depth = -100;
		}
		else if (camNumber == 2)
		{
			camera1.depth = -100;
			camera2.depth = 100;
		}
	}
}

خوب این کد دو تا دوربین می گیره و بازدن دکمه های بالا و پایین تابع SwitchCamera رو صدا می کنه ، این تابع هم یک ورودی می گیره که همون شماره دوربین هستش .

برای اینکه از این تابع جای دیگه استفاده کنید(به جای دکمه کیبورد) باید مثلا از یه همچین کدی استفاده کنید .

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class test : MonoBehaviour {

	private CameraSwitcher camSwitch;
	
	void Start () {
		camSwitch = this.gameObject.GetComponent<CameraSwitcher>();
	}

	void YourSpecialFunction()
	{
		camSwitch.SwitchCamera(1);
	}
}


 

 

درباره نویسنده

امین سجودی

امین یک توسعه دهنده نرم افزار و علاقه مند به بازی می باشد که بیشتر وقت خود را صرف برنامه نویسی و یادگیری تکنولوژی های جدید می کند .

اضافه کردن دیدگاه

نوزده − پانزده =